با ما تماس بگیرید : 28425658-021       ایمیل: info@nicksegal.ir

طراحی و اجرای کمپین تبلیغاتی

cam1234

ارزش و مفهوم کمپین های تبلیغاتی در کسب و کارهای مختلف بر کسی پوشیده نیست و  اگر کمپین تبلیغاتی هوشمندانه و هدفمند طرح ریزی شود٬ میتواند در زمان کوتاه اثر بخشی فوق العاده ای بر روی برند شدن و یا فروش خدمات یا محصولات داشته باشد.

طراحی و تدوین کمپین های تبلیغاتی نیازمند تحقیق و بررسی جزییات و تفکر قوی و خلاقیتی وصف نشدنی است٬ همچنین اجرای سریع و خلاقانه با چاشنی ایده های نو میتواند اثر کمپین تبلیغاتی را چند برابر کند.

کمپین تبلیغاتی (Advertising Campaign) به مجموعه‌ای از فعالیت‌های تبلیغاتی برنامه‌ریزی شده و هدفمند گفته میشود که در راستای اهداف شرکت برنامه ریزی و راهبردی می شود. کمپین تبلیغاتی در زبان فارسی به برنامه جامع تبلیغات ترجمه شده است.

کمپین تبلیغاتی برای رسیدن به اهداف مختلفی برای برند تدوین می شود که می تواند رویکرد معرفی، یادآوری، فروش و یا بازاریابی و یا هر مقصود دیگری داشته باشد.

در کل کمپین به یک سری برنامه ی جامع تبلیغاتی گفته می شود که مسیر راه را به سمت اهداف و استراتژی تعیین شده مدیران مجموعه تعیین می کند و می گوید که چطور و چگونه برند را به بازار هدف خود معرفی کند.
از این رو گروه مشاوران شرکت ایده پردازان نیک سگال با استفاده از نیروهای مجرب و متخصص خود و با تکیه بر تکنیک های علمی مفتخر خواهد بود تا با برنامه ریزی های استراتژیک مناسب نسبت به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت مشتری ، راهکارهای تجاری مؤثر و برنامه های بازاریابی و تبلیغاتی متناسب با نوع نیاز مشتری را به ایشان ارائه نموده و در صورت تأیید پیاده سازی و اجرا نماید.

برخی از مراحل طراحی و تدوین کمپین تبلیغاتی :
– تعیین اهداف تبلیغاتی
– تعیین اهداف بازاریابی
– بودجه بندی کمپین
– انتخاب راهکارهای ارتباط موثر
– تعیین و نظارت دقیق بر اجرای کمپین های تبلیغاتی ( ایده و سناریو – طراحی گرافیک– جلوه های ویژه و . . . )
– برنامه ریزی های رسانه ای

یکی از مدل هایی که تیم طراحی کمپین نیک سگال در خصوص طراحی و برنامه ریزی کمپین تبلیغاتی مد نظر دارند، مدل  ۵M تبلیغات است. ۵M موارد ذیل را تحت پوشش قرار می دهد.

Mission ؛شناسایی و اولویت بندی مأموریت یا هدف از ارائه تبلیغ

Message ؛ پیامی که در زمان ارائه تبلیغ بایستی منتقل شود

Media ؛ رسانه هایی که بایستی به منظور ارائه تبلیغات، با توجه به بازار هدف و مأموریت تبلیغ از آن ها استفاده کنیم

Money ؛ بودجه مورد نظر به منظور طراحی، تدوین و ارائه تبلیغ چه قدر است و با چه استراتژی و تاکتیکی هزینه گردد

 Measurement ؛ اندازه گیری کارایی و اثربخشی تبلیغات از ابعاد گوناگون مانند ماندگاری بایستی زمینه تبلیغات آینده باشد.

پس از تدوین ۵M ، کار کمپین تبلیغاتی تمام نشده است و بایستی عواملی همچون رسایی، فراوانی و اثرگذاری نیز باید در نظر گرفته شود. بدین معنا که باید ارزیابی شود که آیا پیام مورد نظر مدیران پس از اجرای کمپین تبلیغات به مخاطبان انتقال یافته است یا خیر و دیگر اینکه ارزیابی شود که آیا تعداد مخاطبینی که قبل از اجرا مد نظر بوده اند، پس از اجرای کمپین تبلیغاتی، آگهی مورد نظر را دیده اند یا خیر و چه قدر کمپین موفق بوده است.