اسپانسرینگ یک نوع ارتباط میان یک شرکت و یک داراییست که در آن شرکت در ازای دسترسی به پتانسیل تجاری قابل بهرهبرداری از آن، مبلغ معینی میپردازد یا در ازای آن، معادل بهای اسپانسرشیپ به صورت کالا و خدمات عرضه میکند. تبلیغات و اسپانسرینگ دو ابزار ترفیعی متفاوتاند که استفاده از آنها بستگی به هدف و موقعیت شرکت در بازار هدف دارد. به عنوان نمونه یکی از تفاوتهای تبلیغات نسبت به اسپانسرینگ این است که در تبلیغات انتقال پیامی خاص با هدف اطلاعرسانی در مورد یک ویژگی محصول، اثربخشتر انجام میشود. اما با وجود ویژگیهای تبلیغات، اسپانسرشیپ مزایای قابل ملاحظهای دارد که در بسیاری از موقعیتها، آن را نسبت به تبلیغات ممتاز میکند.
با توجه به افزایش حجم تبلیغات مستقیم برندها در رسانه های محیطی ، به تدریج اثربخشی این نوع تبلیغات کم شده و مخاطبین به این نوع تبلیغات توجه کمتری دارند . از طرفی بحث مسئولیت های اجتماعی شرکتی Corporate Social Responsibility یا همان CSR گزینه به مراتب موثر تر و مورد اقبال عموم مردم می باشد .
اسپانسرشیپ امروز یک راه موثر برای دور زدن ازدحام در تبلیغات است.
گروه مشاوران نیک سگال با بهره مندی از متدهای علمی در تلاش خواهد بود تا از در راستای موفقیت شما حامی گرامی گام بر دارد .